PENGARUH DIGITAL MARKETING, RELATIONSHIP MARKETING DAN PROMO DISKON TERHADAP MINAT BELI KONSUMEN PADA TOKO CLOTHING BENGKULU
Abstract
The aim of the research is to determine the influence of digital marketing, relationship marketing and discount promotions on consumer buying interest in Bengkulu clothing stores. And to find out which factors most dominantly influence purchasing decisions.This research used quantitative methods on 170 respondents. The population used in this research was Bengkulu Clothing Shop consumers and the sampling in this research used a non-probability sampling technique. The research results and hypotheses show that Digital Marketing, Relationship Marketing and Discount Promos Affect Consumer Buying Interest in Bengkulu Clothing Stores. have a partial or simultaneous positive effect on consumer buying interest.
Keywords: Digital Marketing, Relationship Marketing, Discount Promos and Purchase Interest
References
Anggraeni, D., & Kartika, C. (2022). Marketing Terhadap Customer Satisfaction. 2(1).
Bina, U., Informatika, S., Bina, U., & Informatika, S. (2023). Pengaruh Diskon Harga , Gratis Ongkos Kirim Dan Promosi Terhadap Minat Beli Mahasiswa. 8(2), 120–127.
Dewi, L. K. C., Widagdo, S., Martini, L. K. B., & Suardana, I. B. R. (2022). Pengaruh Digital Marketing Dan Customer Relationship Marketing Terhadap Keputusan Wisatawan Dengan Brand Image Sebagai Variabel Mediasi. EKUITAS (Jurnal Ekonomi Dan Keuangan), 6(2), 243–270. https://doi.org/10.24034/j25485024.y2022.v6.i2.5205
Dwifadhilah, A., & Hakim, L. N. (2021). Pengaruh Relationship Marketing Dan Kepercayaan Konsumen Terhadap Minat Beli Album K-Pop Treasure (Studi Kasus Pada Komunitas Penggemar Album Treasure Di Jakarta). JAMBIS: Jurnal Administrasi Bisnis, 1(55), 386–398. https://ojs.stiami.ac.id/index.php/JUMABI/article/view/2323%0Ahttps://ojs.stiami.ac.id/index.php/JUMABI/article/viewFile/2323/1032
Dwita, M. (2022). Pengaruh Customer Relationship Marketing Dan Konten Marketing Terhadap Minat Beli Konsumen. Jurnal Akuntansi, Manajemen Dan Ekonomi Digital(JAMED), 2(3), 64–79.
Elvi, E. rahmi, & Nainggolan, N. P. (2023). Pengaruh Relationship Marketing, Perceived Quality dan Servicescape Terhadap Loyalitas Pelanggan De’ Kampung Cafe. ECo-Buss, 5(3), 946–959. https://doi.org/10.32877/eb.v5i3.632
Ernantyo, Y. E., & Febry, T. (2022). Pengaruh Implementasi Digital Marketing Dan Customer Relationship Marketing Terhadap Kepuasan Konsumen Dan Minat Beli Ulang Pada Kafe Kisah Kita Ngopi. Konsumen & Konsumsi : Jurnal Manajemen, 1(2), 107–128.
Fuadi Selamet, Febriyanto, & Putri Annisa Kartika. (2023). Pengaruh Pemasaran Online dan Offline terhadap Minat Beli Konsumen pada Toko Jaya Bakery Kota Magelang. Business and Economics Conference in Utilization of Modern Technology, 455–462.
Ghozali (2016). Aplikasi Analisis Multivariate dengan program IBM SPSS 23. Edisi Ke 8.
Muhfyani, E. Z. (2020). Pengaruh Iklan Televisi, Celebrity Endroses DAN Promosi Diskon Terhadap Minat Beli Konsumen Di E-Commerce SHOPEE (Studi pada Remaja di Kel. Kayumanis Jakarta Timur). Paper Knowledge . Toward a Media History of Documents, 12–26.
Onsardi, O., Ekowati, S., Yulinda, A. T., & Megawati, M. (2022). Dampak Digital Marketing, Brand Image Dan Relationship Marketing Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Lina Ms Glow Kota Bengkulu. Creative Research Management Journal, 5(2), 10. https://doi.org/10.32663/crmj.v5i2.3096
Onsardi, O., & Fitri, R. D. (2023). Dampak Relationship Marketing, Store Atmosphere Dan Lokasi Terhadap Minat Beli Pada Toko Moy Stuff. Jurnal Manajemen Modal Insani Dan Bisnis (Jmmib), 4(1), 66–73.
Pangkey, F. M., Furkan, L. M., & Mulyono, L. E. H. (2019). Pengaruh Artificial Intelligence dan Digital Marketing terhadap Minat Beli Konsumen. Jmm Unram - Master of Management Journal, 8(3), 258–269. https://doi.org/10.29303/jmm.v8i3.448
Sa’diyah, K., Kurniati, R. R., & Zunaida, D. (2019). Pengaruh Digital Marketing dan Social Media Marketing Terhadap Minat Beli Asuransi. Jiagabi, 8(3), 163–169.
Siregar, P. N. U. S., Sihombing, E. O., & Pasaribu, M. (2022). Pengaruh Promosi Dan Potongan Harga Tiket Pesawat Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Pt. Manumadi Tour and Travel Bali. Jurnal Global Manajemen, 11(1), 11. https://doi.org/10.46930/global.v11i1.1558
Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Tigor, R. H. (2022). Analisis Pengaruh Marketing Communication , Relationship Marketing Dan Minat Beli Terhadap Keputusan Pembelian ( Studi Kasus Pada Toko Dunia Lampu Elektrik Pangkalpinang ). Jurnal Imiah Progresif Manajemen Bisnis (JIPMB), 9(2), 190–196.
Widyanti Kusuma Wardani, Nurhidayah, Mustapita, A. F. (2023). Pengaruh Online Review Promo Diskon Dan Kepercayaan Terhadap Keputusan Pembelan Pada E-Commerce Tiktokshop. Riset Manajemen, 12(01), 510–518.
Wulandari, R., & Faddila, S. P. (2023). Pengaruh Promosi Dan Potongan Harga Produk Terhadap Minat Beli Konsumen Di Cafe Kenalin Ini Kopi Karawang. Business and Investment Review, 1(3), 44–53. https://doi.org/10.61292/birev.v1i3.15
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Rangga Saputra, Onsardi Onsardi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.